02 October 2011

.: Filem itu meracun minda?? :.


Assalamualaikum..

Betulkah filem itu meracun minda? Filem apakah? Jawapannya adalah filem hantu. Kebanyakan semua filem kat Malaysia ni filem hantu. Horror movies. Kenapa dan mengapa?

Menurut bekas PM kita la iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad, lambakan cerita tahyul punca histeria. Almost certa hantu yang ditayangkan di televisyen seperti drama dan filem pada ketika ini boleh mempromosikan kepercayaan karut yang tidak membantu membina masyarakat produktif, termasuklah menyelesaikan masalah dengan pendekatan saintifik. 

google -gambar hiasan - :)
Apa yang telah diperkatakan tu sememangnya betul. Jika banyak cerita seram dan cerita hantu ni bila la nak maju terutama sekali anak-anak muda remaja yang semakin meningkat dewasa dan menjadi pelapis kepada negara. Cer buat cerita yang memberi teladan banyak-banyak pon takpe. hehe.. 

Tapi kadangkadang cerita hantu ni boleh bagi kita enjoy jugak.. Dapat lepaskan tekanan dihujung minggu. maklum la kita ni student lagi.. HH&kawankawan suka tengok cerita hantu dan seram neyh. Tapi takda la sampai obses. huhu. If ada yang sampai histeria tu maybe dia terlalu percaya bendabenda tahyul dalam filem tu kot. Kan?? hehe.. 

Anyway, HH support semua pengarah di Malaysia ni untuk menghasilkan lebih banyak lagi filemfilem yang berguna untuk masyarakat, bangsa dan negara. Cecece ayat Cikgu BM ka lagu ni?? hehe.. 



Thank you for reading this entry :) 


2 comments:

.........cP~ said...

ala..filem sekarang nak kaut untung je..

Hun_eyes said...

Sebab tu pon boleh diterima jugak.. huhu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright By Honeyyangmenulis.blogspot.com