halaman utama

28 December 2012

.: AnytHinG For AdEq TerSayaNg :.

Assalamualaikum

Hujan renyairenyai malam nie syok pulak mengupdate belog nie. Huhu.. 
Okayla straight to da point. Atas permintaan adeq kesayangan iaitu Mohd Adam, so HH pun ase kesian la kat dia.. Pelbagai cara dia buat sampai pujukpujuk bagai. Haha. 
At last, HH bawak la si Adam nie pegi TUTTIFRUTTI okay.. Demand btoi. yelah HH pon da nak balik Penang so entah bila berkesempatan. Kih3

Look, seronok jer muka dia bila dapat bendalah ni. Aiya. 



Inilah satusatunya adik lelaki HH. Hero in my family.. Wakaka. *Sayang sangat kat dia*

Okay peeps ! Till then gudnite !

Thanx for reading :)


.: Petua Sentiasa Awet Muda :.

Assalamualaikum

Hai semua pembaca belog HH. Jom kita amalkan samasama petua awet muda nih. 

~~> Urutkan wajah anda dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w. 3 kali.

~~> Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah dagu. Pusingkan jari anda ke pipi,pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi.

~~> Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Perlu diingat, jangan sekali mengurut wajah anda dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.

~~> Sejurus bangun pagi baca doa, amalkan petua ini sebelum mandi dan gosok gigi. Masukkan air dalam mulut selama 10 saat dan selawat 3 kali dalam hati. Kemudian, baru diteguk.

~~> Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang boleh menjadi penawar, kemudian barulah menggosok gigi.

~~> Baca ayat 35 hingga 38 surah Al-Waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

~~> Setelah solat subuh, bacalah surah Yusuf kemudian minum 3 teguk air suam. Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.

~~> Setelah itu, lakukan senaman ringan. Hirup udara segar dari luar dan jalan tanpa memakai kasut di halaman yang berumput. Geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun.

~~> Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. - Mulakan dari telunjuk kanan sehingga kelingking jari kanan, seterusnya kelingking jari kiri ke ibu jari kiri dan diakhiri dengan ibu jari kanan. Amalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur mudah-mudahan mendapat berkat di dunia dan akhirat

~~> Semasa berdandan pada waktu pagi baca selawat di kedua-dua telapak tangan dan rautkan ke muka beserta niat dalam hati supa diindahkan wajah seperti wajah Nabi Yusuf AS. Amalkan setiap pagi.

~~> Ketika makan, janganlah disulam dengan minum air. Minumlah setelah setengah jam selepas makan.

~~> Rajin-rajinlah membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah.

~~> Amalkan solat tahajud.

~~> Sentiasa tenang dan bersikap positif.

~~> Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik dan niat kerana Allah.

~~> Maafkan semua orang sebelum tidur.


Thanx for reading :)

25 December 2012

.: YOU make ME happy :) :.

Assalamualaikum


Hye peeps and lurvely readers ! How are you ?!
I juz wanna share my feelings rite now. Heks ! *Blushings*

HH&SiGuLaHati celebrating our anniversary and of coz la it was a great day I ever had in my life. You makes me reallyreallyreally happy. 

HH versi tengah melantak makanan. nananana 


Begitu jugak dengan InCikGuLaHati. Hiks ! 




::: InCiKGuLaHaTi : TerimaKasih utk KekSecretSecret yang dah terponyok tu. haha : Terimakasih utk hadiah baju barca yang comelll itu : TerimaKasih belanja KeNNy's. : Thanks For Eggs Tarts and Thanks For Everything MyLurve. 143 ~~~


P/s : Terimakasih kerana telah menjadi kekasih yang romantis,sahabat yang sentiasa ada dikala senang dan susah, kawan yang memahami, teman yang selalu hadir tatkala sunyi dan Insyaallah my future husband.. Semoga hubungan yang terjalin ini kekal hingga ke akhir hayat.. Ameen :)


Thank you for reading this entry 

05 December 2012

.: Hanya Tuhan Saja Yang Tahu :.

Assalamualaikum 

Taktau nak cakap apa. Hanya Tuhan saja yang tahu apa yang diri ni rasa. 


Thank you for reading

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright By Honeyyangmenulis.blogspot.com